InhouseManagement

Inhouse Management

Inhouse Management

Inhouse Management

Maatschappelijke instelling

Klant:
Stichting, door Ministerie gefinancierd, 30 medewerkers

Interim-positie:
Algemeen directeur

Acties:

  • Plan van aanpak opgesteld en acceptatie daarvoor verkregen bij Bestuur, medewerkers en medezeggenschapscommissie;
  • Nieuwe organisatiestructuur opgezet en geïmplementeerd;
  • Interne werkprocessen sluitend gemaakt;
  • Samenwerking verbeterd, zowel intern als met Bestuur;
  • Managementrapportages en projectmanagement ingevoerd;
  • Onderhandelingen en bezwaarprocedures gevoerd teneinde de financiële positie van de Stichting te herstellen
  • Communicatie met stakeholders verbeterd;
  • Belangenbehartiging concreet vormgegeven door meer intensieve contacten met pers en politieke partijen;
  • Samenwerking in externe overlegorganen en met Ministerie gestructureerd en verzakelijkt (kwaliteit van de plannen, voortgangsrapportages, afspraak-vastheid).

Resultaten:

  • Betere onderlinge verhoudingen tussen medewerkers, directie en Bestuur;
  • Meer duidelijkheid in taken en verantwoordelijkheden, waardoor betere motivatie en samenwerking, meer doelgericht werken en initiatief;
  • Betere benutting van financiële middelen;
  • Verbetering van de dienstverlening en belangenbehartiging.

Duur:
7 maanden

U bevindt zich hier: Home Referenties Maatschappelijke instelling