Klant:
Stichting, door Ministerie gefinancierd, 30 medewerkers
Interim-positie:
Algemeen directeur
Acties:
- Plan van aanpak opgesteld en acceptatie daarvoor verkregen bij Bestuur, medewerkers en medezeggenschapscommissie;
- Nieuwe organisatiestructuur opgezet en geïmplementeerd;
- Interne werkprocessen sluitend gemaakt;
- Samenwerking verbeterd, zowel intern als met Bestuur;
- Managementrapportages en projectmanagement ingevoerd;
- Onderhandelingen en bezwaarprocedures gevoerd teneinde de financiële positie van de Stichting te herstellen
- Communicatie met stakeholders verbeterd;
- Belangenbehartiging concreet vormgegeven door meer intensieve contacten met pers en politieke partijen;
- Samenwerking in externe overlegorganen en met Ministerie gestructureerd en verzakelijkt (kwaliteit van de plannen, voortgangsrapportages, afspraak-vastheid).
Resultaten:
- Betere onderlinge verhoudingen tussen medewerkers, directie en Bestuur;
- Meer duidelijkheid in taken en verantwoordelijkheden, waardoor betere motivatie en samenwerking, meer doelgericht werken en initiatief;
- Betere benutting van financiële middelen;
- Verbetering van de dienstverlening en belangenbehartiging.
Duur:
7 maanden