InhouseManagement

Inhouse Management

Inhouse Management

Inhouse Management

Sociale Werkgelegenheid & Arbeidsintegratie

Klant:
Divisie "Verpakken" van SW-bedrijf met 300 gehandicapte medewerkers

Interim-positie:
Bedrijfsmanager

Acties:

  • De organisatie omgezet in 3 arbeidsontwikkelunits met eigen arbeidsproductiviteit, werksoorten en passende aansturing
  • De processen verbeterd voor intake, doorstroom en uitstroom
  • Structureren van de bestrijding van problematisch verzuim en ongewenst gedrag
  • Verbetering van de werkvoorbereiding, werkuitgifte en kwaliteitsbewaking
  • Herziening van de calculatiegrondslag en tariefstructuur
  • Aanpassen van de formatie in het bedrijfsbureau
  • Invoeren structureel overleg met key customers
  • Versterken van de commerciële slagkracht door proactieve marktbenadering, betere offertes en beter onderhandelen

Resultaten:

  • Een geclusterde organisatie met toegesneden leiderschap, passend bij het arbeidsvermogen van het betrokken populatiedeel
  • Afname van het problematisch verzuim met 2%
  • Aanzienlijke daling van klachten van afnemers en daarmee verbetering van de klanttevredenheid
  • Een verbeterd bedrijfsresultaat per fte, volgens criteria van opdrachtgever

Duur:
9 maanden

U bevindt zich hier: Home Referenties Sociale Werkgelegenheid & Arbeidsintegratie