InhouseManagement

Inhouse Management

Inhouse Management

Inhouse Management

Retailorganisatie (non-food)

Klant:
Zelfstandig familiebedrijf, retailketen, vier winkelformules, ruim 1000 medewerkers, verlieslatend

Interim-positie:
Algemeen directeur, voorzitter van MT (7 leden), rapporterend aan RvB-voorzitter van de Holding

Acties:

  • Turnaround plan geformuleerd en steun verkregen van de RvB en OR;
  • Directieteam van onderneming gereorganiseerd;
  • Overhead- en operationele kosten gereduceerd, onder meer door afvloeien van personeel en het sluiten van twee vestigingen;
  • Omloopsnelheid artikelen opgevoerd;
  • Twee van de vier winkelformules opgeheven;
  • Verbeteringsprogramma van winkelinrichting en winkel lay-out geïmplementeerd voor de overgebleven winkelformules;
  • Een winst- en margeverbeteringsprogramma doorgevoerd;
  • De logistieke en ICT-funktie gereorganiseerd;
  • Onderhandeld met banken over verlenging en verbetering van kredietfaciliteiten en deze verkregen;
  • Onderhandeld met crediteuren over verlaging van vorderingen resp. verlenging van betaaltermijnen op basis van het turnaround-plan;
  • Incourante voorraden uitverkocht;

Resultaat:
Onderneming na 8 maanden op break-even

Duur:
10 maanden

U bevindt zich hier: Home Operational excellence Retailorganisatie (non-food)